Burgeri vegani din linte

Sunt extrem de incantata ca pot sa va impartasesc aceasta minunata reteta, pe care am descoperit-o recent si de care ma bucur si se bucura alaturi de mine si papilele mele gustative eeeeenorm :)))) !!!
Despre linte nu mai va povestesc, caci i-am dedicat deja o postare numai pentru ea ;), iar restul ingredientelor sunt numai sanatate curata toate toate :)). Asa ca fara prea multe vorbe, caci sunteti multi cei care asteptati dupa reteta, si nici nu e domeniul meu acesta, cel al compunerii frumoase de povesti despre mancare, va las cu mare bucurie in suflet reteta!

Ingrediente:
  • 1 cana de linte rosie (am folosit eu pentru ca fierbe mai repede, dar merge cu orice fel de linte)
  • 1 morcov mare
  • 1 ardei gras verde (am pus, la fel de care aveti)
  • 1 ceapa rosie
  • 1-2 catei de usturoi
  • 1 legatura frunze de patrunjel
  • 1/2 legatura frunze de marar
  • o mana de urzici
  • o mana de spanac
  • o mana de spanac
  • 2 linguri de faina de ovaz (cred ca merg si 3)
  • 1 lingura faina de mei (asta pentru ca am avut-o prin bucatarie si m-am gandit ca nu ar strica sa pun putin)
  • condimente: sare, piper verde si turmeric

Mod de preparare:

Mai intai am spalat lintea bine si am pus-o putin la inmuiat in apa, cam vreo ora-doua. Apoi am clatit-o din nou, si am pus-o la fiert, in doua cani de apa, cu putina sare, am adaugat si lingura de mei (am avut mei decorticat macinat) si am fiert cam 20 minute, pana se absoarbe apa.(nu m-am uitat la ceas, ca asa fac eu ;)). Intre timp, am ras morcovul, am tocat marunt ceapa, usturoiul, ardeiul gras, precum si toate verdeturile.
Le-am pus frumusel intr-un bol, iar cand a fost gata si lintea, am adaugat-o si pe aceasta peste restul ingredientelor. Si am inceput sa amestec toata compozitie bine bine de tot, am adaugat sarea, piperul si turmericul, am gustat sa vad daca mai este necesar sa adaug din condimente, apoi cu ajutorul unei linguri de lemn, am format burgerii, pe care i-am asezat frumos intr-o tava, acoperita in prealabil cu hartie de copt si i-am dat la cuptor pentru inca 20 de minute, sau pana vedeti ca se rumenesc usor deasupra (cuptorul l-am pus la 170 de grade).





Pofta buna si sanatate maxima!
Enjoy and stay healthy & happy! :)

Un comentariu: