Batoane proteice cu fulgi de orez si mei

Si pentru ca sunt fan infocat al gustarilor sanatoase, pentru ca nu mai vreau sa mananc tot felul de prostii procesate cumparate din comert, imi realizez singura gustarile. Astfel, incerc sa gasesc retete de gustari sanatoase si cat mai delicioase, una dintre ele fiind aceste batoane proteice sau energizante. Alte gustari pe care le mai consum eu, fac acum o paranteza, sunt fructele sau un pumn de nuci la alegere sau crackersi raw (sau copti) sau un mousse de avocado cu cacao sau o budinca de avocado cu banana sau o budinca de chia sau budinca de quinoa. Toate sunt niste gustari sanatoase, satioase si delicioase ;).

Aceste batoane sunt cu un continut ridicat de proteine, scazut de zaharuri si sunt gustarea sanatoasa si perfecta dintre mese, si mai au un avantaj, acela ca le putem lua la pachet la noi. Ce e super tare la aceasta reteta este ca puteti sa o personalizati foarte usor, ingredientele fiind majoritatea la alegerea fiecaruia in parte.

Ingrediente:
  • 2 cani fulgi de orez expandat
  • ½ cana fulgi de mei expandat
  • ¼ indulcitorul preferat (sirop de artar/stevie/miere/agave)
  • ¼ unt de nuci preferat (arahide/alune/ nuci/caju/migdale)
  • ¼ pudra proteica preferata (din seminte de in/canepa/dovleac)
  • ¼ cana cacao
  • un varf de cutit de sare
  • aprox. ¼ lapte vegetal preferat (migdale,alune,susan,canepa,nuci,caju)
Mod de preparare:

Se pun pe rand toate ingredientele, mai putin indulcitorul, untul si laptele ales, in robotul cu lama S si se proceseaza putin cate putin. Separat intr-un alt vas amestecam cu energie indulcitorul cu untul ales, pana se inmoaie untul sau se poate pune putin deasupra aragazului, doar cateva secunde fiind suficient, deoarece incepe imediat sa se inmoaie.

Urmatorul pas este sa amestecam bine cele doua compozitii, pana se omogenizeaza totul. Si ca sa ajutam mai bine, turnam si laptele vegetal incet, pana se obtine o compozitie ca o pasta mai tare. Apoi turnam amestecul astfel obtinut intr-un vas de sticla (yena), eu am unul dreptunghiular, il presam bine pe fundul vasului si dam la congelator pentru o ora sau peste noapte. Cand scoatem de la congelator, lasam putin, la temparatura camerei, apoi putem taia batoanele, sub forma de dreptunghiuri. Eu am obtinut 6 batoane, lungi de 8 cm si late de 3 cm.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu