Somon fiert

Descoperirea acizilor grasi omega 3 si a beneficiilor lor a redefinit alimentatia omului modern si a determinat cresterea consumului de peste gras oceanic, inclusiv de somon.
Somonul face parte din categoria pestilor de calitate, fiind considerat unul dintre cei mai gustosi si sanatosi pesti din lume. Somonul este valoros nutritional datorita bogatiei in acizi grasi omega 3, triptofan, fosfor si vitamine din grupul B. Astfel, 100 g de somon acopera 96% din necesarul de triptofan, un aminoacid precursor al serotoninei cu numeroase functii importante in organism. Pe langa triptofan, carnea lui contine alti opt aminoacizi esentiali pentru organism, somonul constituind o sursa remarcabila de proteine complete.
Acizii grasi omega 3 din grasimea de peste au proprietatea de a reduce trigliceridele si tensiunea arteriala. Se pare ca oamenii care consuma peste gras sufera mai putin de boli cardiovasculare, depresii, artrite si boala Alzheimer.
Carnea de somon aduce un aport consistent de vitamina D, atat de necesara in cresterea imunitatii, mai ales in sezonul rece. Vitamina D se gaseste in putine alimente, iar iarna organismul o sintetizeaza in cantitati reduse.
Unii considera somonul un peste prea gras. Este adevarat ca somonul de crescatorie, pentru ca se misca putin si este hranit cu furaje de peste, contine mai multe grasimi. Dar, si in aceste conditii, proportia lor nu o depaseste pe cea din carnea rosie slaba. Persoanele preocupate de greutate pot sa-l consume linistite. Mai mult, daca nu este prajit, somonul aduce un aport caloric redus de 200 kcal la 100 g produs.



Inainte de a gati carnea de somon, pentru un plus de savoare, poti sa o marinezi cu suc de lamaie, ierburi aromatice proaspete sau uscate, ghimbir, sau cu orice alte ingrediente pe care le folosesti in mod obisnuit in bucataria ta. Desi pielea somonului concentreaza grasimi si, implicit acizi grasi omega 3, este de preferat sa-l gatesti fara ea deoarece cei mai multi poluanti sunt lipofili si se acumuleaza predominant in tesutul gras. 
Somonul se poate gati, intr-un mod sanatos, la cuptor, pe gratar sau fiert, aceasta din urma fiind dupa parerea mea cea mai buna modalitate de a pregati somonul!
Cel putin eu sunt foarte incantata de aceasta descoperire :), si pentru ca am fost intrebata zilele trecute cum pregatesc eu somonul fiert, azi va voi impartasi acest lucru.

Ingrediente (2 Pers.):

- 1 ceapa mijlocie
- 400 ml apa sau saramura din peste (eu nu am avut acasa saramura din peste, asa ca am facut eu una dupa cum am crezut eu: sare, cozi de marar si patrunjel, usturoi si felii de lamiie)
- sucul de la 1/2 din lamaie
- cateva boabe de piper
- 2 fileuri de Somon (150-200 gr.)


Mod de preparare: 


Intr-o tigaie/cratita /oala...potrivita fileurilor se pun: apa cu sare sau saramura+sucul de lamiie, ceapa curatata si injumatatita, cozile de marar si boabele de piper.Totul se fierbe cam 5 minute, apoi se reduce focul  la minim. Imediat se pun in saramura clocotita fileurile de somon , se acopera cu un capac si se lasa aprox. 5-6 min.
Se scot pe o farfurie si se acopera cu sos de marar (pe acesta il faceti foarte simplu: iaurt, marar si putina sare, optional 1 catel de usturoi). Eu am servit somonul astfel gatit cu garnitura de orez salbatic si brun.

Enjoy :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu